Thuis  Vorige       Volgende  




 

 
Website van SV 's-Graveland
 
 
       
14 juni Ardahanspor te sterk in seizoensafsluiter van Oude Beloften: 6-2

Koploper Ardahanspor heeft deze seizoenshelft nog maar weinig punten laten liggen. De Oude Beloften is een van de weinige teams die het eerder gelukt was om van Ardahanspor te winnen. Alle reden dus om vandaag met een positief gevoel naar Utrecht af te reizen. Dat gebeurde met Jeroen, Luc, Niels, Frits, Menno, Michel, Thom, Menco, Sander, Martijn en good old Stok van den Burg, die optrad als gelegenheidsdoelman. 
De spelers van Ardahanspor oogden een beetje vermoeid. Dat kwam waarschijnlijk omdat zij heel vroeg hadden moeten opstaan om de wedstrijd van het Turkse elftal te bekijken. Dat had daarbij door het 2-0-verlies tegen Australië nog een extra domper opgeleverd. Ondanks dat Ardahanspor ietwat vermoeid oogde, was het al snel duidelijk dat zij de bovenliggende partij waren in deze wedstrijd. Zij brachten meer energie en gaven 's-Graveland niet de kans om de bal lang rond te spelen. Binnen tien minuten stond het al 2-0 voor de Utrechters. De Oude Beloften herpakten zich enigszins en maakten het Ardahanspor in ieder geval moeilijk om dichtbij de 's-Gravelandse goal te komen. Dat betekende dat Ardahan het vooral ging zoeken in harde afstandsschoten, waarvan de meeste niet tussen de palen waren en de overige door keeper Stok werden gepakt, op eentje na dan (3-0). De mooiste aanval van de wedstrijd was een combinatie tussen Menco Nieuwenhuis en Martijn Mensen, die door de laatste knap werd afgerond. Ruststand: 3-1.

Ardahanspor 2  -  's-Graveland 2: 6-2
Ruststand: 3-1
Doelpunten 's-Graveland: Martijn Mensen, Jeroen te Nuyl
 
         
 
Jeroen te Nuyl (midden op de foto): "In de eerste helft had Ardahanspor duidelijk veldoverwicht. Toch kregen wij ook best een paar kansjes. Jammer dat we die niet benutten. Natuurlijk heb ik in de rust het team toegesproken. Ik bedoel: als je 3-1 achter staat, is er in principe geen man overboord, maar dan moet je zelf wel snel die tweede en de derde maken. Dat gebeurde niet. In plaats van 3-2 werd het 4-1. Toen zag je dat bij ons het geloof er een beetje uitging. Ardahanspor kon daardoor uitlopen naar 6-1. Gelukkig kon ik zelf namens het team nog iets terugdoen door de 6-2 binnen te schieten."  
 
         
 
Door de afwezigheid van John "de Bonte Bever" Spaan verdedigde Stok van den Burg vandaag het doel van de SVS2. Tussen al zijn reizen in Zuidoost-Azië kon hij hier even tijd voor vrijmaken. En het moet gezegd: Stok keepte een hele goede wedstrijd.
Stok: "Natuurlijk ga ik niet van mezelf zeggen dat ik goed gekeept heb als ik er zes om m'n oren heb gehad. Maar ik was blij dat ik vandaag mijn team heb kunnen helpen. Voetballen zit er voor mij niet meer in, maar keepen, dat gaat prima. Als ik op reis ben, volg ik de avonturen van de Oude Beloften natuurlijk via de site. Daarnaast houd ik ook geregeld appcontact met aanvoerder Jeroen, voor als hij voetbaltechnische vragen heeft.”
 
 
         
   
         
   
         
   
         
De Rust
 
         
 
Supporters van de week

Jonas en James kwamen hun respectievelijke vaders Menco en Michel aanmoedigen (de 2 J's voor de 2 M's). Naast het aanmoedigen trapten de twee grote talenten van 's-Graveland langs het veld ook zelf nog een balletje.  

 
 
 

Nog meer aanmoedigingen voor Menco kwamen er van zijn businesspartner Mark en diens vriendin Anne-Marijn. De twee waren nog niet zo lang terug van een vakantie op Kos, maar wilden wel eens zien of Menco echt zo goed speelt als hij zelf altijd zegt.
 
 
         
 
De Toss

Frits van der Meer: "De laatste wedstrijd van het seizoen is niet geworden wat we ervan gehoopt hadden. De overwinning van vorige week smaakte naar meer. Nou ja, Ardahanspor was ook gewoon beter."
"De scheidsrechter van vandaag, Halil, is een oude bekende van ons. Hij is altijd fanatiek en kon het vandaag, ook als scheidsrechter, niet laten om zijn team zo nu en dan wat aanwijzingen te geven. Vooruit maar, moet kunnen op ons niveau, toch?""Aanvoerder Oktay is al net zo'n oude bekende. Hij is een goede voetballer en een aardige jongen."
"De voetbalschoenen kunnen in het vet. Ik wens iedereen een hele fijne zomervakantie. Tot volgend seizoen!"
 
 
     
     
  Naar de top!